Toyota investește în viitor: cea mai nouă realizare
Toyota a declarat că cercetătorii săi au programat un vehicul să se deplaseze în mod autonom în jurul obstacolelor de pe o pistă închisă, o premieră despre care producătorul auto a spus că oferă o previzualizare a modului în care sistemele de conducere autonomă pot completa conducerea umană în condiții periculoase.
Institutul de Cercetare Toyota a lansat un videoclip care prezintă tehnologia, care a fost echipată pe o mașină sport Toyota Supra care a fost „personalizată pentru cercetarea conducerii autonome”, potrivit unui comunicat de presă.
Mașina este prezentată plutind în mod autonom în jurul obiectelor de pe pista de testare închisă de la Thunderhill Raceway Park din California de Nord.
Avinash Balachandran, manager senior al cercetării asupra condusului centrat pe om la TRI, a declarat că „obiectivul principal” al proiectului a fost acela de a afla mai multe despre modul în care tehnologiile avansate pot „crește și amplifica” șoferii umani.
„Ne uităm la cum să controlăm mașina în întregul spectru al performanței sale și apoi să construim cu adevărat tehnologii care nu înlocuiesc oamenii, ci mai degrabă încorporează abilitățile experților de șofer în modul în care conduc șoferii obișnuiți”, a spus el în videoclip.
Cercetarea vine în timp ce Toyota intenționează să lanseze un sistem de operare în vehiculele sale până în 2025, care ar fi capabil să gestioneze conducerea autonomă.
Un pas înainte pentru Toyota
Sistemul, numit Arene, va fi pus la dispoziția afiliaților precum Subaru în viitor, potrivit Reuters, care a citat un raport al lui Nikkei. Nu a fost imediat clar dacă Toyota are planuri pe termen lung de a implementa o versiune a sistemului de drifting autonom al TRI în vehiculele sale de pasageri în următorii ani.
O astfel de dezvoltare ar putea fi la câțiva ani, deoarece Supra a fost testat cu sisteme de direcție, accelerație, frânare și transmisie controlate de computer și modificat cu sisteme de performanță și siguranță similare cu cele utilizate în seria Formula Drift motorsport. Potrivit Toyota, vehiculul a fost programat să știe unde sunt limitele pistei și obstacolul.
Totuși, dezvoltarea a reprezentat o descoperire majoră pentru cercetătorii Toyota în încercarea lor de a înțelege mai bine „spectrul complet al performanței vehiculului”, a spus compania într-un comunicat.
TRI a spus că software-ul său calculează o nouă traiectorie pentru vehicul la fiecare 20 de secundă, permițând vehiculului să rămână echilibrat în timp ce se deplasează în jurul obiectelor și face viraje. Având în vedere complexitatea și dificultatea driftului, acesta este un progres major, a spus Jonathan Goh, cercetător la TRI, care conduce proiectul.
„Când faci un drift, există o mulțime de forțe în joc și trebuie să înțelegi cu adevărat cum fiecare grad de unghi de direcție încetinește mașina sau fiecare aplicare suplimentară a clapetei de accelerație rotește mașina”, a spus el în videoclip. „A fi capabil să facă față unui drift necesită să fii capabil să echilibrezi toate aceste obiective diferite până la limita capacităților sale.”
Cercetătorii TRI caută să dezvolte o tehnologie care să poată reacționa rapid atunci când un vehicul condus de un om se află într-o situație periculoasă, cum ar fi conducerea peste gheață neagră sau apariția bruscă a unui obiect pe șosea.
„Vrem ca mașinile să aibă abilitățile unui șofer expert și să poată reacționa direct la situații dificile, cum ar fi învârtirea atunci când lovești un petic de gheață”, a spus Goh.
Descoperirea provine dintr-un parteneriat dintre TRI și Dynamic Design Lab al Universității Stanford, care se concentrează pe cercetarea noilor tehnologii de siguranță activă.